Vanliga frågor & svar

På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna vi i butiken får svara på.

Hur länge har ni öppetköp och bytesrätt? 

Vid köp i butiken har du 14 dagar öppetköp. Vid köp i vår webshop har du har full bytes- och returrätt inom 14 dagar från att du har fått varan. Du kan välja att byta till annan vara eller få pengarna tillbaka. En vara som skickas tillbaka måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen. Etiketter skall sitta kvar på klädesplagg. Returnera ej varor genom att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen, den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen. Vill du byta storlek på det du har beställt står Golfbutiken för returfrakten. Använd gärna medföljande retursedel när du ska byta eller returnera en vara. Kostnaden för returen blir då 69 kr oavsett paketets storlek och vikt. Summan dras automatiskt från varuvärdet när vi betalar tillbaka pengar till dig. Bifoga retursedeln i paketet för snabbare hantering av din retur.

Hur gör jag ifall jag vill byta eller returnera en vara jag köpt online?

Du har full bytes- och returrätt inom 14 dagar från att du har fått varan. Du kan välja att byta till annan vara eller få pengarna tillbaka. En vara som skickas tillbaka måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen. Etiketter skall sitta kvar på klädesplagg. Returnera ej varor genom att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen, den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen. Vill du byta storlek på det du har beställt står Golfbutiken för returfrakten. Använd gärna medföljande retursedel när du ska byta eller returnera en vara. Kostnaden för returen blir då 69 kr oavsett paketets storlek och vikt. Summan dras automatiskt från varuvärdet när vi betalar tillbaka pengar till dig. Bifoga kopia på fakturan eller orderbekräftelse för snabbare hantering av din retur.

Vad kostar det att returnera en vara?

 Att returnera en vara kostar 69:- oavsett vikt ifall du använder den retursedel som följer med en i paketet. Behöver du byta storlek, färg eller till en annan vara står golfbutiken för hela returkostnaden. 

Hur lång tid tar en retur?

 En retur eller byte tar mellan 2-5 dagar att hantera. Så snart det är gjort skickas en bekräftelse via mail.

Kan jag byte eller lämna tillbaka en vara jag har köpt online i butiken?

 Varor som du har köpt online går bra att returnera eller byta i butiken. Du har 14-dagars öppet köp och varan måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen. Etiketter skall sitta kvar på klädesplagg.

Hur återbetalas mina pengar när jag returnerar en vara jag köpt online?

Återbetalning sker när vi tagit emot den returnerade varan. Har du valt att betala med kort kommer Klarna sätta tillbaka det aktuella beloppet på ditt Visa/MasterCard. Det kan ta mellan två och fem bankdagar innan pengarna syns på kontot. Om du har valt faktura och önskar returnera eller byta en vara så har du som kund ändå ansvar för att betala fakturan inom förfallodatum. Annars kommer Klarna att debitera dig en påminnelseavgift. Om det rör sig om en retur och du har betalt in pengarna till Klarna kommer Klarna kontakta dig för att genomföra återbetalningen.

Hur lång leveranstid har ni vid beställning online?

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdag inom Sverige. 

Har ni skickat min beställning?

 Så snart din beställning har lämnat vårt lager skickar vi dig ett e-postmeddelande om att varorna är på väg.

Hur kan jag spåra min beställning?

Du spårar din beställningen genom att gå in på http://www.servicepointinrikes.se och fyller i det sändningsnummer du fick med din leveransbekräftelse via e-mail.

Hur vet jag när mitt paket har kommit fram till utlämningsstället?

Vi använder oss utav sms-avisering så när ditt paket har kommit till utdelningsstället så kommer du få ett sms skickat till din mobil.

Kan jag välja annan leveransadress än där jag bor?

 Det går bra att välja valfri leveransadress inom Sverige om du valt betalsätt kortbetalning. Vid betalsätt med Klarna Faktura kan dock paketet endast skickas till folkbokföringsadressen.

Min leverans är uppdelad i flera leveranser

Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

När fylls en produkt på i lager?

Vårt sortiment varierar från säsong till säsong vilket betyder att de flesta varor fylls på löpande beroende på produkttyp. En del varor fylls på oftare än andra så för att få reda på om en specifik vara kommer in i lager på nytt kan du kontakta butiken så hjälper vi dig med detta. Du kan även lägga in en bevakning på den önskade produkten genom att klicka på "Slut i lager - Bevaka" och ange din mejladress. Då får du ett mejl så snart produkten finns i lager.

Det är något som inte stämmer med min leverans

Om du märker att det blivit något fel med din beställning ber vi dig att kontakta butike på tel 013-12 90 50. Vi gör vårt bästa för att lösa eventuella problem så snabbt som möjligt.

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse via mail?

Ibland kan det vara så att mailen från oss hamnar direkt i din skräppost så kolla gärna där om du kan hitta din orderbekräftelse på din beställning. Du kan också lägga till golfbutiken i dina kontakter med mailadressen info@golfbutiken.se för att undvika att vi hamnar i din skräppost. Det kan även bero på att du angivit av misstag fel mailadress i samband med din beställning. 

Hur går en custom-fitting till?

 En Custom Fitting tar ca 45-60 minuter och vi erbjuder tre olika sorters utprovningar i våra testcenter. Det är drivertest, järnklubbstest och wedge-fitting. Med hjälp av en Custom Fitting mäter vi bl.a. ut vilket skaft, skaftlängd, lie och tjocklek på grepp vi rekommenderar för just dig. Om du vill skräddarsyr vi sedan utrustningen efter dina förutsättningar och det kostar inget extra (undantag är vissa skaft och grepp som inte ingår i standardsortimentet). Leveranstiden är ca 2 - 4 veckor. Priset är 500:-/test som man betalar vid utprovningstillfället. Väljer du att beställa nya järnklubbor/driver hos oss på golfbutiken får du tillbaka avgiften när du betalar dina nya klubbor. Vi tillämpar tidsbokning och det går bra att ringa till butiken för att boka en tid för custom-fitting.

Hur bokar jag en tid för custom-fitting?

Ring till butiken på tel 013 - 12 90 50 så hjälper vi dig att boka en tid i vårt custom-fitting center. Butikens öppettider är Vardagar kl 10-19 Lördag 10-17 och söndag 11-17.

Vad kostar en custom-fitting?

 En Custom-Fitting kostar 500 kr och den avgiften betalas vid utprovningstillfället. Väljer du att beställa nya järnklubbor/driver hos oss på golfbutiken får du tillbaka avgiften när du betalar dina nya klubbor.

Ska jag ta med mina gamla golfklubbor när jag gör en custom-fitting?

 Det är inget du behöver göra men det är bra för då är det lättare att jämför med de nya klubborna så de går bättre än de gamla.

Kan jag låna med mig demoklubbor från butiken?

 Vi har speciella demoklubbor som du gärna får låna med dig ut på banan eller till drivingranchen för att provslå innan du fattar ditt köpbeslut.

Hur kommer jag i kontakt med kundtjänst?

Du kan kontakta oss via mail på info@golfbutiken.se eller på telefon 013-12 90 50. Butiken är öppen vardagar kl 10-19 lördag 10-17 och söndag 11-17.

Vad har ni för fraktavgifter?

 Vi skickar fraktfritt inom Sverige om du beställer varor för mer än 750 SEK. För orders under 750 SEK är frakten inom Sverige 69 SEK.

Hur långtid tar omgreppning av golfklubborna?

Olika jobb tar naturligtvis olika lång tid, men vi försöker alltid göra jobben så snabbt som möjligt. Vid omgreppning av enstaka klubbor försöker vi göra detta medan ni väntar i butiken. Ska du grepp om hela din golfutrustning behöver vi ca 48 tim på oss.

Vad har ni för öppettider i butiken?

Butiken är öppen vardagar kl 10-19, Lördagar 10-17 och söndagar 11-17. Varmt välkomna!